Per 1 juni treed Michiel Verboven op als de nieuwe Chief Commercial Officer (CCO) in de Raad van Bestuur van Novamedia. Hiermee wordt hij direct ook de directeur van de Goede Doelen Loterijen.
Verboven heeft al een lange carrière in de loterijen achter de rug. Hij begon in 2002 als medewerker marketing bij de Sponsor Bingo Loterij, de voorloper van de VriendenLoterij. Hier werd hij in 2007 hoofd marketing en in 2010 stapte hij over naar de Postcodeloterij als hoofd marketing en internet. Sinds 2013 was hij actief als Managing Director voor de Goede Doelen Loterijen, waar hij onder andere verantwoordelijk was voor de dataservice, IT- en marketingafdelingen.

Verboven kijkt er naar uit de functie als CCO te vervullen. Hij is te spreken over de ambitieuze en ondernemende aanpak van de Loterij en wil graag samen met bevlogen collega’s werken aan het behouden van deze missie.
Raad van Bestuur
Met zijn aantrede maakt Michiel Verboven dat de Raad van Bestuur van Novamedia weer compleet is. Sigrid van Aken, een van de andere bestuurders, is verheugd op de komst van Verboven en noemt zijn aantreden ook een waardevolle toevoeging. Zij geeft aan dat door Verbovens snelle denkwerk en brede kennisveld Novamedia/Goede Doelen Loterijen zich extra goed kan inzetten om de kwetsbare mensen in de samenleving goed te steunen. De overige leden van de Raad van Bestuur zijn Boudewijn Poelmann en Imme Rog.
De rol die Verboven invulde als Managing Director zal per 1 juni vervuld worden door Lennaert Kuijpers. Hij is al sinds 2014 betrokken als hoofd IT. Dit zal hij doen samen met de huidige Managing Directors Daan Peters en Dorine Manson.
Novamedia is de bedenker van het concept achter de Postcodeloterij. Hiermee is de social enterprise in verschillende landen actief.
Geef een reactie