Opzeggen van een loterij

Misschien wilt u uw abonnement op uw loterij opzeggen, omdat u nooit wat wint, gek wordt van alle reclame of, beter nog, omdat u een grote prijs heeft gewonnen. Of wellicht wilt u niet langer automatisch meespelen maar alleen een lot kopen op het moment dat u dat wilt. Het afmelden bij loterijen verloopt niet altijd vlekkeloos, zo blijkt onder meer uit het enorme aantal zoekopdrachten bij de grote zoekmachines. Soms is de juiste informatie en procedures met betrekking tot opzeggen niet altijd even goed te vinden op de websites. Bedrijven vinden het over het algemeen niet prettig als u niet langer klant wilt blijven, nietwaar?

Op deze pagina informeren we u hoe u uw abonnement bij de Lotto, Staatsloterij, Dayzers, Vriendenloterij, BankGrio Loterij en de Postcodeloterij kunt stoppen. Let wel, dit zijn de diverse procedures voor als u zelf meespeelt; bij het overlijden van de deelnemer zijn soms andere stappen nodig om op te zeggen.

Opzeggen BankGiro Loterij

Als u automatisch meespeelt met de BankGrio Loterij en uw deelname wilt stopzetten zijn er vier mogelijkheden. Per Telefoon: bel met 0900–300 1600 (10 cent per minuut, iedere werkdag, van 09.00-21.00 uur). Zij regelen de beëindiging dan gelijk. Houd wel uw rekeningnummer bij de hand. Schriftelijk: Stuur uw schriftelijke opzegging naar: BankGiro Loterij, Van Eeghenstraat 70, 1071 GK Amsterdam. Vermeld in uw brief sowieso uw volledige naam en adres, uw rekeningnummer en de nummers van de loten waarmee u niet langer meer verder mee wilt spelen. Zet ook uw handtekening. Per Fax: Schrijf een brief met bovenstaande informatie en handtekening naar 020 -6753866. Online: Vul het online opzegformulier in. Houd bovenstaande gegevens paraat en vul ook uw e-mailadres in. U kunt hierbij ook de reden van uw stopzetting vermelden. Als u wilt opzeggen naar aanleiding van het overlijden van de deelnemer dient u met bovenstaand telefoonnummer te bellen.

Opzeggen Dayzers

Uw machtiging bij Dayzers beëindigen kan op drie manieren: Telefonisch: bel met de klantenservice:0900-7770777 (€ 0.10 p.m.) Per brief: stuur een brief met de volgende gegevens: uw naam, adres, telefoonnummer, lotnummer(s), uw rekeningnummer en uw gewenste beëindigingsdatum. Onderteken uw opzegbrief ook. Postadres: Klantenservice Dayzers, Postbus 731, 2700 AS Zoetermeer. Per Mail: stuur een e-mail met bovenstaande info naar klantenservice@dayzers.nl. Let op: de verwerkingsperiode kan maar liefst 30 dagen in beslag nemen. Dayzers vermeldt geen specifieke procedure voor stopzetting bij overlijden, en biedt niet de mogelijkheid online via een opzegformulier af te melden.

Opzeggen Lotto

Uw lopende abonnement kunt u op de volgende 4 manieren opzeggen: Telefonisch: Bel 0800 – 1501 (optie 2). Dit nummer is gratis. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 09.00 – 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 – 16.00 uur.  Houd tijdens het telefoongesprek uw rekeningnummer waar uw abonnement van wordt afgeschreven en uw eventuele spelersnummer bij de hand. Per brief: uw schriftelijke afmelding kunt u, onder vermelding van uw naam, adres, rekeningnummer en voorzien van uw eigen handtekening, sturen naar: De Lotto, t.a.v. de Klantenservice. Postbus 3074, 2280 GB Rijswijk Per Fax: stuur uw fax, ook met bovengenoemde gegevens, naar 070-321 6324. Online opzeggen: surf naar deze pagina en klik op “klik hier voor het online opzegformulier”. U ontvangt binnen twee en een halve week de bevestiging van uw opzegging met daarbij de einddatum van uw abonnement vermeld. Wilt u opzeggen naar aanleiding van het overlijden van de deelnemer? Neem dan telefonisch contact op met de Klantenservice.

Opzeggen van de Postcode Loterij

Als u niet meer mee wilt spelen met de nationale Postcodeloterij kunt u uw lidmaatschap op de volgende manieren beëindigen. Zij vermelden op hun website dat telefonisch opzeggen het snelst gaat.
Per Telefoon: bel met 0900 –3001500 (10 cp/m). De afdeling Ledenservice is iedere werkdag van 9.00-21.00 uur voor te bereiken.
Schriftelijk: stuur uw opzegging naar dit adres: Nationale Postcode Loterij, Van Eeghenstraat 70, 1071 GK Amsterdam. Vermeld in uw brief in elk geval uw naam en adres, uw rekeningnummer en de lotnummers waarmee u niet verder wilt doen. Zet ook uw handtekening.
Fax: nummer 020 – 67 538 66, vermeld dezelfde gegevens die nodig zijn voor een schriftelijke beëindiging. Onderteken uw fax ook.
Online Opzeggen: Klik naar het opzegformulier en vul de juiste gegevens in. Vergeet niet onderaan de voorwaarden aan te vinken.

Opzeggen Euromillions

Een abonnee die graag zijn/haar abonnement van de Euromillions wil annuleren kan dit doen door een e-mail hiervoor te versturen naar support@icelotto.com ten minste 5 werkdagen voorafgaand aan de volgende maandcyclus van het abonnement.

Staatsloterij

U kunt uw automatische deelname aan de Staatsloterij op drie manieren stopzetten:
Telefonisch: bel tijdens kantooruren met de Klantenservice op telefoonnummer 0800 – 023 13 03 (gratis).
Schriftelijk: stuur een brief met handtekening van de deelnemer onder vermelding van uw naam, adresgegevens, telefoonnummer en uw deelnemersnummer en/of rekeningnummer, naar: Nederlandse Staatsloterij ter attentie van de afdeling Klantenservice, Postbus 818 2700 AV in Zoetermeer.
Per e-mail: stuur een mailtje met bovenstaande persoonlijke gegevens naar klantenservice@staatsloterij.nl, en stuur voor de zekerheid een kopie naar u zelf.
Uw lidmaatschap per fax stopzetten is helaas niet mogelijk.

VriendenLoterij

U kunt (een deel van) uw loten stopzetten op de volgende manieren:
Telefonisch: via telefoonnummer 0900 – 300 1400 (10 cpm, iedere werkdag, 09.00-21.00 uur). Houd uw rekeningnummer(s) paraat.
Online Opzegformulier: surf hiervoor naar deze pagina en vul de benodigde gegevens in.
Schriftelijk: onder vermelding van uw naam, adres, rekeningnummer en de lotnummers waar u niet langer meer mee mee wilt dingen naar geldprijzen, stuurt u een brief naar: VriendenLoterij, Van Eeghenstraat 70, 1071 GK Amsterdam. Onderteken uw brief voor de zekerheid ook.

Opzegbrieven

Als u hulp nodig heeft met het genereren van een opzegbrief zijn er tal van websites waar u automatisch een brief met uw opzegging aan kunt maken. U vult uw gegevens in en het systeem maakt een keurige brief met alle benodigde informatie. Bezoek hiervoor deze website. Succes met uw afmelding; mocht u geïnteresseerd zijn in deelname aan een andere loterij vindt u rechts meer informatie over de diverse loterijen.

Problemen met opzeggen?

Wordt het afmelden u lastig gemaakt? Staat u telefonisch lang in de wacht, of wordt er tegengestribbeld als u meldt uw loten op te willen zeggen? Heeft u een brief gestuurd maar hier geen (re)actie op ontvangen? Weigert uw loterij een acceptabele einddatum te geven? Meld het ons! kijk op de contactpagina. Voor overige informatie over de diverse loterijen klikt u rechts op het spel waar u meer over zou willen weten.

12 gedachten over “Opzeggen van een loterij”

  1. Hallo Loterijen

    alle vier afmelden

    Geert wil niet meer lid van het Postcodeloterij en BankGiro Loterij en
    Staatsloterij en Miljoenenspel worden dat kan niet meer om dat Geert
    niet zou hoge inkomens heb en ook kleine uitkering heb daar wil Geert
    afmelden dat kan niet meer Geert heeft vier loterijen lid geworden dat
    heeft Geert stop gezet wegen van kleine uitkering ja kan beter maar
    stopen met alle vier loterijen kost te veel geld kost Geert 45 euro per
    maand dat kan niet meer kan beter maar stopen wel stopen ja

    Groeten van Geert

    Beantwoorden
  2. Hallo,

    Heeft iemand ervaring met het opzeggen bij Knaller.nu, ik lees namelijk veel slechte ervaringen op internet over deze loterij. Ik wil daar graag weg, kan iemand mij vertellen wat de beste manier is om daar op te zeggen. Ook zoek ik het goede adres om een aangetekende brief te sturen.

    Graag een reactie,

    Pieter

    Beantwoorden
  3. Hallo hoe kom ik van die iritante enveloppen af van de loterijen
    ik speel nergens aan mee en wil dat ook niet maar wat krijg je steeds in de brievenbus weer die iritante enveloppen met naam en adres kan dat zo maar en hoe kan ik dat stoppen

    groeten

    andre

    Beantwoorden
    • Alles verscheuren (alleen naam nog leesbaar laten) en terugsturen in de antwoordenvelop,
      zo ben ik van de suddeutsche lotterielaaelichters afgekomen.
      Na een keer of vier geven ze op.

      Beantwoorden
  4. Ik heb de Vriendenloterij opgezegd per 17 juni. Wat blijkt: er wordt nog op 18 juni (13.00 voor de maand juni), 25 juni (13,00 voor de maand juli) en 2 juli (12,50 de extra trekking van juli) een bedrag afgeschreven. Heb de klantenservice gebeld, maar die meldt dat ze de betalings batches al in hadden gestuurd en dat ik heb kunnen profiteren van de trekkingen (er is niks gevallen op de trekkingen van juli) en dat ik geen restitutie van de 2 trekkingen van me maand juli krijg. Als ik 2 dagen eerder had opgezegd, dan was de batch nog niet de deur uit geweest…

    Beantwoorden
  5. In de tekst op de pagina staan vier mogelijkheden om de Nationale Postcode Loterij op te zeggen.
    Het online formulier bestaat niet meer (dode link) en is ook niet via hun site te vinden.
    Volgens de eigen site zijn de enige mogelijkheden nog bellen (kost je geld) of je laten bellen (terugbel verzoek). In beide gevallen zullen ze je proberen over te halen.
    Erg irritant dat je niet kan mailen of een online formulier invullen.

    Laatst heb ik een keer een opzeg service gebruikt (www.sepastop.eu), zij sturen dan namens jou een aangetekende brief. Die kun je helemaal online opmaken inclusief handtekening. Werkt erg goed, kost wel geld.

    Beantwoorden

Plaats een reactie