Heel Nederland is in de ban van de coronacrisis. Dit geldt ook voor Nederlandse Loterij, het orgaan waaronder de zeven grote loterijen zoals Staatsloterij en TOTO onder vallen. Nederlandse Loterij is natuurlijk begaan met de gezondheid van de spelers en wil daarom aangeven waarom de loterijen toch doorgaan en waarom er nog steeds reclame gemaakt wordt.
Hart onder de riem
Nederlandse Loterij is de organisatie achter Staatsloterij, Lotto, Euro Jackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, TOTO en Krasloten. Tezamen staan deze loterijen voor een gelukkig en gezond Nederland. Dit is in de huidige tijd alleen maar belangrijker gebleken en daarom steekt Nederlandse Loterij iedere speler graag een hart onder de riem.
Nederlandse Loterij schenkt het geld veel terug in de samenleving, en met name in zaken die ook voor gezondheid staan. Denk hierbij aan investeringen in sportbond NOC*NSF en 18 goede doelen op het gebied van gezondheid, waaronder het Longfonds, KWF Kankerbestrijding en de Hartstichting. In deze onzekere tijd hebben zij nu alleen maar meer steun nodig dan ooit tevoren en daar staat Nederlandse Loterij voor.
Aanpassingen in communicatie
Omdat de reguliere manieren van communiceren nu minder toepasselijk zijn, houdt Nederlandse Loterij ook hierin rekening met deze vreemde tijd. Dit gaat over zowel de spellen zelf als hoe hierover gecommuniceerd wordt.
De spellen in de winkel
Vaak speel je de spellen van Nederlandse Loterij in de winkel. Zo vul je de TOTO in bij de winkel zelf of kun je hier meteen je Krasloten verzilveren. Anders koop je vaak de loten in de winkel. Er wordt daarom veel samengewerkt met de retailpartners, waardoor het kopen van je loten nog steeds veilig gedaan kan worden voor zowel jouw als koper als door de verkoopmedewerkers. Meer info hierover is te lezen op de website van Nederlandse Loterij.
Aangepaste reclame
Naast de verkoop van loten moet er ook rekening gehouden worden met reclame. Nederlandse Loterij probeert zoveel mogelijk gewoon de reclameboodschappen te kunnen blijven uitzenden. Dit wordt wel gedaan in een aangepaste vorm en inhoud, zodat het beter past in deze tijd. Zo wordt er rekening gehouden met social distancing in de video’s en zijn er geen uitbundige commercials te zien. Hiermee wordt gehoopt dat de spellen op de juiste manier onder de aandacht gebracht worden.
Nederlandse Loterij bedankt iedere speler die meedoet met een of meerdere loterijen die onder de eigen noemer vallen, ook namens de beneficianten.