Het sponsorcontract van Lotto als hoofdsponsor van het schaats- en wielerteam Team LottoNL-Jumbo wordt op 31 december 2018 niet verlengd, zo maakte de marketingdirecteur van de Nederlandse Loterij Arno de Jong bekend. Dit is in onderling overleg met het team besloten.
Twee disciplines onder één dak
De Jong kijkt terug op een succesvolle periode waarin veel bereikt is. Naast de sportieve successen is er ook een nieuw organisatiemodel gerealiseerd waarbij twee disciplines werden gecombineerd. Een unicum binnen de Nederlandse sport.
Nieuwe hoofdsponsor
De nieuwe hoofdsponsor van het schaats- en wielerteam zal spoedig gepresenteerd worden. De Jong heeft er alle vertrouwen in dat het team met de nieuwe sponsor voort kan bouwen op de behaalde successen.
Het ontstaan van Team LottoNL-Jumbo
Lotto was sinds 2015 hoofdsponsor van het Team LottoNL-Jumbo. Nadat Belkin zich eerder dat jaar had teruggetrokken als sponsor werd er onder leiding van Lotto het initiatief genomen tot een gecombineerde schaats- en wielerploeg. Er werd hiervoor aansluiting gevonden bij de schaatsploeg van Brand Loyalty. In het najaar van 2015 voegde Jumbo zich bij Lotto en werd het Team LottoNL-Jumbo een feit.